Jump to content

CnCNet Forums

Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Holland

Members
  • Content Count

    187
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13 Good

1 Follower

About Holland

  • Rank
    Grenadier

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Holland

    Your idea of the perfect C&C game

    Lol i can't stop fantasizing. So there are some real great graphics in the game. The water looks clear and beautifull like in the disney movie Moana. There are not only boats in the game, but also entire aqua maps. There is some special crystal or pearls that are found in oceans, so entire bases are made under water, and this will add depth and height and the ability to build up and down down below in a dark cave with some mystical creators hiding. Ah also in the normal game, there are maps that have beautifull natural canyons. Some houses have buildings that can be build inside a cliff, and so this is perfect for aircrafts. There are many aircraft factories just for a single house and so a big variety of aircrafts. Just imagine how many skill levels there would be. Back to aqua maps - we're going inside a mission story: an enemy house named COR has been spied on GDI's discovery on the high value pearls that are discovered in the deep sea, and so they've secretely developed a huge variety of advanced submarines, mutated whales and giant octopusses (like ra2) to conquer the ocean. Becarefull GDI. And so awesome missions begin. So the ocean units and structured could be made in a normal map, but there is only a tech that can be build if theres deep sea. And so this will transform a map into a big open world where many strategies can form. Because there is too much to learn about, players might get overwhelmed, so there are many GameStyles to play with only an x amount of units and buildings. So i bet there will be players that've been playing for years that only play 2 or 3 of the 20 gamestyles and so theyre now very skilled with these, now they can add other ones to add to their skills and up their strategy level And ofcourse theres an option to enable any style. Depending on how fast the server will be, there could be games with 20 vs 20 players lol.. i mean why not. 5 vs 5 would probably be very popular, and still i gotta mention again, to add VR players as specific units in the game as ally would be really cool. So it would be 5 vs 5, but every player can have a VR player in their army. Also in the normal remastered game that can be played in extra's(see first post), you could play with more then 8 players. Coming to think of it, this corner of remastered old cnc games should have a tunnel inside the main game, and so every mode from the main game could be enabled, like the deep sea and boats etc even in TS or Dawn lol, but ofc hardcore oldskool players won't, cuz they wanna play the original. So now that i've imagined a pretty freakin cool game, its time to visualise a battle. Its a 1 vs 1. Subterrain tunnel making, Deep sea and cliff build is enabled, the custom gamestyle '4U-5F/VER' is enabled.(it includes a few player-made voxels) Which means 4 units in 5 different factories, and VER means verified to be balanced and cheat free. The game starts, i build my powerplant and barracks, send infs up cliffs to find good spots to make nests for my cyborg birds and helipads. I'll put a few snipers on the cliffs, theres a big lake in the middle so we gotta scout around it. Since the enemy has advanced sea units we gotta defend from there, so ill build some quick vulcan towers from scouters that come out of the water. I build a few refineries close by tiberium and a deepsea pearl diver for the big money, with some navy seals to protect it. Big vehicles are coming along the sides, i build heavy canons and tanks to stop them. I didnt notice mass infantry that are climbing out of tunnels right behind my base. Shit shit shit, building infs and vulcans. My snipers are killed. Luckily i have some birds, they make it hard for the infs. Im gaining control. The vehicles are now making a breakthrough. I have to attack now while defending. I make the birds scout and attack powerplants. He's been building inside of cliffs and underwater. Time for a sensor array. I gotta expand cuz my tiberium is running out, in the water is not an option for me since my house is weak under water. I gotta build Eagles, fast aircrafts that can in dive in and out of water using Sonic weapon. He's auto attacking with waypoints to avoid my defenses with mass infs, im Building units that collapses caves to prevent sub attacks while im towerdefending is auto attacks. Im being heavily attack by a super railgun thats in a cliff on their side. He's been harvesting pearls like crazy. My birds are dead by sams, but i killed everything under water. Time to destroy his sub/cliff base. He killed my MCV and have no money, i gotta send everything now, sell my towers and build Cliff destroyers. During the game, a little icon appeared saying we found 2 VR players that offered themself available as a special unit to be buildable, we declined.I build carryalls to send all my vehicles quickly. Some vehicles can shoot during flight. A warning appeared: Unknown unit detected. We both made a voxel in 'quick voxel creator' and enabled the option to build this ingame with the right tech. Its a personal creation from each player, including weapons and abbility. He sold almost all his buildings to create this massive mammoth creature. Shit, we agreed upon it having superweapons. IT RUNS SUPER FAST And Eats all my units taaah. His infs in my base are killing me too. Im dead. That was fun.
  2. Holland

    Your idea of the perfect C&C game

    An amazing hallway of a client with so many catogories, gameplays and extra's to get lost in. Even with hidden minigames you can discover by accidently clicking on some icon, like a towerdefense YR lol or a fun ion canon game lol, Just in the main menu itself. When you enter 'Missions', a list full of catagories of maps to play show, also on multiplayer. You can check map by 1st, 2nd and 3rd map to play automatically after u finished the recent. The host options are also very advanced and friendly to even noob eyes. You can even make edits to the map, it opens up the internal editor that includes many deep advanced sections. Not only is it easier and friendlier then the original c&c editors and all add ons made by fans, it even got more. Also the abbility to save your edits for other maps. And so every player have their own storage that any player can access by choice, with their mods or triggers you can apply, to the map you're hosting. Or even to store recording, which perhaps another player can play even on a specific time optionally. Modding & mapping (since last December, tiberian sun was updated with a big suprise for map and mission makers: The ability to use Spawn locations in any trigger, give credits trigger and many more So to create missions and very interesting unique ways to get money with any unique mission is now possible.) So also this is included in the game in the internal editor. Also there is a platform perhaps with optional internal forum, to create your own vehicle, infantry, building and any animation. You could store this in your cloud and easily add the rules/mods for your creation. Also optionally accessable to anyone Entering 'extra's, first thing in that list is First person shooter. You can set up standard or custom map, there are even maps specially made for first person like a maze or just a cool war story. The game to me has a distinct tiberian sun feeling, and the open tropical feeling of ra2, before you start the game you can chose if you want to be able to toggle 3d view on or off, or perhaps only 'peak left and right' mode Same for 'enter 1st person to unit' option. If this is enabled you can enter 1st person view for any unit you wish perhaps connected with a hotkey, also theres a sub option to enable Extra 1st person abilities. Cuz it be cool to have a more abilities in 'conscious mode'. In every aspect/platform there is a community, and even the forum/chat has dept and settings. Entering Houses, Create your own house, edit house etc. Change game mechanics to a house, you can chose from standard houses from the new cnc3,4, and even the early games red alert, dune, ts, cnc1, ra2, every game and ofcourse there would be list of custom perfected houses in the collective storage, to chose for your map. Or how ever you want to use the house. Also ofcourse every thing custom made or edited could be rated. There should be a section to create your Balance between houses, with very smart calculations to make a good balance between houses for your creations/mods. For example if you pick the standard houses TS Nod vs RA2 Yuri, it will show the unbalance, and offer solutions. This should probably have many complexities and ongoing development which includes a good communication area. And ofcourse because this is an advanced remaster, you can upload any map of any game, it will convert and it will repair itself to where you can edit it now to be perfectly playable in the game, and so everything that has been made in the past will be reborn and remastered as well! (so many spent years and years on mods and maps, me too i have too many maps i'd love to be remastered and be played by others lol) And because this is the biggest most advanced game ever, playing all the old games with original engine is just a tiny extra, but also has a community, and an option to use original westwood, cncnet version or remastered mode. Even this section has a good ranking system with clans and ladders. The game is growing big very quick. It is growing cuz of the 1million spent on youtube etc which Jamesryko mentioned lol. And so even youtube wants a space in the game. The game has updated, there is new platform where now the edit ability of the game has become like creating your own website, but deeper and involving the game. Now there is a chance to make money in the game, and will be converted to bitcoin once its in the game, so this means gambling is legal and so compititions with money prices is possible. Proof you are better then someone else for money, even if its TS, RA2, anything remastered or custom made. Only ofcourse with the engine,house and map that are marked as cheat free (Lol this might get out of hand) .The game is so big by now, secret things are created. For example there is a lighttower in a specific map, if you enter it with Tanya it will open up a hidden casino where you can gamble your bitcoin with casino games lol. And ofcourse beside ingame credits, there are player credits in main menu too, where perhaps you can unlock an advanced house or advanced ability to mod. (Perhaps EA games can include that, with or without MTX) and now ofc dont get confused by your fake credits and real money Even investors are raping the ability to create, and so they create competitions with many ads, giving players money. Perhaps all the credits and money involved i imagined is too much, but never say never! Anyway, Also - because we wanna keep up with time- there will be a VR (Virtual Reality) section, with many options , even an area that can connect with normal gaming, lets say a normal multiplayer game enabled VR players to be created as a unit in the game that they are playing. And so they can communicate to their commander to be build again after dying, and even create plans. Not only this, there will also be games for only VR players, with maps and mission made specifically for them but also to chose from standard maps and missions. Guys you shloud check out my Rally race map on TS, BGGY racing would be freaking amazing in VR. Your ally as commander that places buildings, and the VR player that races. (Please check out that map lol, it would definitly be played if theres a big community). And so this way many people will have their own ideas for maps and will easily create it now that there is an amazing creators platform. And so the game devides in many many aspects. Lol and cuz this is probably too much to create in a game, it should be an entire operating system. Perhaps bill gates wanna work with all of us to make this. Cnc = life Lol
  3. EA games's announcement of remastering the old games really got my imagination going wild! Feel free to share your ideas!
  4. This has potential to be the most succesfull game in history and hopefully be called something like "C&C Gods of destruction" or Creative commanders or perhaps something cooler lol It has to be the older games all mixed together, all houses as original. Even Ts and RA2 houses ( with a modern jacket but keeping the old crisp, with a creative platform for creators to create your own house,missions,mods,maps etc. The Mod 'cnc Reloaded' proved that original TS houses goes real well with and vs RA2 houses. The mod 'Twisted Insurrection' proved that complete new (fan made) balances also do very well, entertaining everyone with cool missions and voxels etc. So does Mental Omega It also should include a ranking platform for all: clans, skilled competitors and creators. If it has many platforms like this, please take my money. If its just gonna be a game and nothing like this, goodluck... We want a real strategy game and what better way is there to mix all the old ones into one huge succesfull one. Lol this is my 4th comment already im just excited lol
  5. RANKING LADDERS (and clans) This was perhaps the most important part of the game's successfullness. A big ladder system including, monthly, weekly, monthly map compitions, mod players compititions, map creating compitions, mod making compititions, clan compitions, And a system to easily look up clans and names etc.
  6. EA games, please consider the changes that are made by CnCnet admins and pro players. Hotkeys, veteran patches (TS), fixed glitches and unfair advantages. Most of them have been fixed on cncnet to everyones liking. The mechanics of how for example, the carryall works in coorporation with a unit, has on itself a big skill level, and is what makes TS so great. There are many hotkeys and tricks you can learn to use to completely destroy the enemy. Please keep all of these mechanics. By any means please only add more functions that seems logic and natural. For example hotkeys and waypoints could have his own settings tab I would like to see a 'mode control'. So basically Everything is the same (beside modern graphics with the original crisp), and the modes will allow angles and camera angles. This will change gameplay a bit for you cant hide stuff behind a building, but thats always been kinda cheezy anyway. But to be honest, camera angles are still too much like in tiberium wars. Perhaps just a small peak left and right. But yeah rotating a building is definitly superb, also with 'auto place in this angle' A good skilled player uses most of the hotkeys and functions. And to me, the more the better. The reason TS players can't convert to RA2 is cuz of the lack of hotkeys with functions, waypoints and functions etc. Also i'd love to see a mode for first person control, changing the entire game like a first person shooter for any unit you'd like, and ofcourse an entire control settings for this mode, this would be so amazing since there are so many super units in the game. So basically i want the original game, with enabling or disabled anything extra, and a mode toggle button if enabled.
  7. The ability to mod and make mission is what made the game very interesting to me and many others, talking about Tiberian Sun especially. I'd pay good money for a platform for creators: creating your own voxels, mods, missions, balances, and anything creative
  8. Holland

    Play C&C To improve life!

    Wow Ndiaz! I couldnt have said it any better! Thanks bro. Yea honestly i just connected the teaching with tiberian sun the moment i found connections. I didnt intensionally wanted to bring awareness to this game, but i just felt a pull i had to write it, and had to find a way with words to connect this teaching with gaming, which was pretty hard lol. And you're so right. These games are a perfect ego escape from dealing with hard stuff in life, just like most people think TV relaxes them, but you just lose your mind in it and, litterally. But its not worth it to suffer day to day, when you can be in peace. So if we can bring awareness into gaming, and so awareness into life too. And firstly things you do will not change for you, you would most likely still do the same things, same habits. But how you do things - with awareness, you will find peace in all of it. Then later, when that awareness creates more space, the joy in all the things you do will flow into things you never thought u couldve done. You're suddenly succesfull in what you've always wanted to achieve. So it does make sense to me, that if we can find joy in what you're doing now, and so lets say you're losing in game, and you're aware of your emotions -even if for the first time- and you're actually enjoying losing the game, you will bring the formless into your life. Even if you have joy for a split second and ego comes back straight away, mental attachments come back etc, its just how the process goes. What matters is, you made the process start. The game has turned into a spiritual practice. Anyway, if you play tiberian sun, play some of my maps lol. Its all based on fun, no compitition
  9. Holland

    Play C&C To improve life!

    SUp fireworx! Oh yeah that states it pretty clearly. But it's impossible as long as you are your mind', so we need some more direction to become aware that our minds have taken us over, and so when we become aware of it, we become that awareness, and we can make our minds our servant while doing every thing it is you're doing, in immense joy. (i got all this from eckhart tolle's teachings,) What I mean with 'you are your mind', is that when your thinking has taken you over, and you are its slave. It will trick you with the most smartest strategies. It's just trying to survive, thats all. And it needs time to survive. Just notice that it's always thinking about some future event, or past event. It can't accept the present moment. Now the trick to make your mind your servant, is to enjoy every little thing you do at this moment. Just to focus on what you're doing in the NOW, everything you're doing will improve. You will create little gaps, when your awareness is focused on what you're doing, and so in that little space that you've created for yourself you will feel abundance of joy. Great gateways are, to feel yourself inside your body. If you can feel yourself inside your body at all times, you're a pretty enlightened person, and will effect everyone around you with your presence. Or just focus on your breath. Ofcourse the mind will think its super boring and you need some more stimulation, thats very normal at first, but if you'r reading this it means your interested, and if your interested it means the process for you has began. De ego might delay it, and thats what happened to me too: Like 5 years ago i love to read the power of now, and tried to become as present as i could be, but i thought it was impossible and really hard because i can't stop my mind. But now it has returned to me, because its our primary purpose in life: to become aware. Just think about these times like the story of fish going on to land and so develop legs and become humans. Ofcourse this process was very long, firstly the pressure of gravity was too heavy, they went back. But tried again and again, and then after generations they would develop lungs etc etc. They must have done that because the waters they were in was cut off from the main ocean, and so to get on land was the only option left. So basically we are those fish, and we've been cut off from the main ocean. And as you can see in the world today, the painbody will only drive itself to his own grave, so we have to become aware of it. That's why i love this game. Everything you build is meant for destruction. Its a great example of all of this. All we do is kill each other, lmao. And there are people that just surrender cuz they don't wanna face the pain of losing, or are in any other way afraid of feeling pain. The fact that youre being killed by maybe all 4 opponents, all on you, or just an opponent that's owning you with his skills, you can't do nothing about it. And that's beautifull. You're forced to accept whats happening to your base. And you can observe how people IDENTIFY THEMSELFS with their base. So when they die, they get super upset. lol. Its just the ego denying the present moment. Its also a good reason why players love to play Giants of war (TS) : More chance to survive, abundance of money to build destruction. Now come and play Terraces and learn new ways, and ofcourse enjoy the game. Enjoy the skills of your opponent. Its not only a new skill you'd gain on this game, but it will reflect back in all aspects of your life. for really billy
  10. Holland

    C&C Reloaded CnCNet Problems

    I'd like to open up the disscussions about cnc reloaded, I just watched a youtube vid today about it, and love this mod omg!! i'm trying to install it, but it seems like the cncnet version on it is outdated now. there hasnt been any updates by FS-21 for a year it seems. Would there be a way for myself to update the cncnet inside of this mod? No idea how or what to do...
  11. Here i'm gonna explain, why Gaming is NOT a waste of time! How ridiculous, and super un-interesting this may sound, what you're about to read here might change your life First of all, I've talked to many players on cnc. A lot of them play after work, to relax, get out of 'the burden of life' for a moment, some are jobless and play all day because they hate the system (consciously or subconsciously), and want to focus their minds into the amazing entertaining games of cnc. Me personally, When I chat with players, i'm very interested in people's mind and how they conversate online, so no matter if they're swearing or cursing people out, I still appreciate the person, recognize his behaviour, and want them to open up so I can see whats truely going on. And to be honest, i sometimes really get a kick out of the madness of our minds. Even me get annoyed sometimes too when getting owned, and wanna defend my noobness. But its actually very rare for me since I regulary practice to be fully present in my body, which is the dimension where all suffering ends. For me to be mentally challenged while playing Tiberian Sun, is a sign that i know that this is one of the best practices to reclaim consciousness back from your mind. Wait what? Yes we can 'RECLAIM consciousness, back from our minds. Ok hold on, this does sound a little 'floaty', and i'm not intended to go floaty, i'm being as REAL as it GETS. I mean come on! We all know 99% of humanity suffer from thinking too much. Most of us has become unaware of our thoughts that create emotions, and emotions that gets us stuck. SO why not USE this game as a spiritual practice to become Enlightened, as to speak. C&C gaming, you can either WIN or LOSE. Can you accept your LOSS? I'm going deeper into this in a bit. First, let me explain a little about our human psyche. ALMOST everyone suffers from his/her painbody. Whats the painbody? It is an accumulation of painful life experience that was not fully faced and accepted in the moment it arose. It leaves behind an energy form of emotional pain. It comes together with other energy forms from other instances, and so after some years you have a “painbody,” an energy entity consisting of old emotion. The Painbody believes that through negativity, it can manipulate reality and get what it wants. Its only usefull function is to strengthen the ego tho, which ofcourse the ego loves. And of course because of the ego, we are actually 2 persons, and thats why we suffer, cuz we don't know who we truely are. We think we are the ego, which is actually just an accumulation of thoughts. And its a very common phenomenon and its considered NORMAL, but its also insane. But even though to me it seems insane, its also part of evolution. On the lower level we see it as insanity, but on a higher level we see that it's a part of our evolution. Trust me, its ok, to be a dick time to time. Some of us has experience tragic things we didnt fully face. Even in nature we will see for example Gazelle's that have witnessed the death of their kids. SO its ok.. We can't deny that we're Warriors. ANd if you think about it, we are all warriors. Every animal and even plants have their own unique ability to survive, so we can't deny it. Anyway, now that you're aware of the madness in your mind, you can be aware of it. And thats all it takes. Being concious is like shining with your flashlight through the fog. Your flashlight is your consciounsess, its you being fully present, and see what's going on. and the fog might be... an irritation for example. Just by shining your flash light, the fog goes away. So whenever you feel something negative, or a slight irritation, use that feeling to tell you you're not present, that way you become present. Just take a look at the feeling inside you. Resistance is the mind. In the state of surrender, you see very clearly what need to be done. Now I'm not talking about in game options > abort> surrender, lol no. I'm talking about surrender to what is. Surrender to how you feel and what your thinking, to what is happening right now. If you can't change the situation, use the situation to become deeper present. Use it to surrender. Now you don't have to literally surrender in game, as I said, the game is WIN or Lose, and me personally sometimes have more fun losing, by just still trying my best to defend my last building eventho its being attacked by 100 tanks, lol. Use the situation in the game, to surrender spiritually. But ofcourse if you're annoyed very often, and you try to apply a change like this, you might not bare fruit immediately. Change comes real easy in strange ways without a lot of action, its in the state of presence. Don't confuse Surrendering with an attitude of " I just don't care anymore", if you look at it closely, you can see such an attitude is filled with negativity in the form of hidden resentment, and so is not surrender, but masked resistance. As you surrender, check within yourself if there is any forms of resistance of 'what is', and dissolve it by discovering it. If you don't do so, the pocket of resistance may hide in a dark corner; in the form of a thought or unacknowledged emotion. Start by acknowledging there is resistance. Be there when it happends. Just feel it. Notice how the mind created it. By witnessing the resistance, you will notice it serves no purpose . By focusing all your attention on the NOW, the unconscious resistance is made conscious, and thats the end of it. You cannot be conscious and unhappy, or conscious and in negativity. Negativity, unhappiness, suffering in whatever form means there is resistance. And resistance is always unconscious. Even if you're conscious of your unhappy feelings, the truth is that you're identified with them, and keep that process alive through compulsive thinking. Its all unconcious. If you're conscious, which means totally present in the now, all negativity would drop almost instantly, it could not survive in your presence. It can only survive in your absence. -- Alright so this might be a little too much for you, so i will stop with the facts right here, even tho i have alot more notes written down. I just want you to know great ways of getting present. . Ofcourse the breath is a great gateway to use to get present. Just focus on your breath, another way is to feel the inner energy field inside your body, just feel it. Another way is to just observe your thoughts, your emotions, just look at it, its all it takes. Its like I said earlier, by shining the flashlight, you see through the fog, and you will become still. So you;re using your focus on what's going on right now. Then, just notice how your mind want ALL your focus. Every little thought wants your FULLEST attention, its like a train that easily carries you with it. I know it could be real hard at first to claim consciousness from your mind, and focus it into your body, but with practice it will become easier and easier. Don't worry if you don't succeed. I'm sure many of you have tried to meditate, and came to the conclusion you can't meditate, or are just not interested. Truth is that alot of the new-age techniques don't involve presence, and is basically just another form of religion. So please, everything i've typed here, don't believe in it or don't believe it in. Put it to the test. Don't just agree or disagree with what i'm saying, just be fully aware of the present moment right now. And no matter if its unsuccesfull, after you've read this is, it can become a growing seed in your mind. So don't worry So thaha ofcourse i care about all the cnc players, so I really wanted to share this with you guys. Knowing that we can use every thing in our lifes to become present, and even enlightened, as a fully present person, so even your relationships, all the slightest annoyances could be used for this spiritual practice, especially this game you can use as a spiritual practice. And ofcourse I know the ego really wants to disagree with all of this, cuz we're gonna die eventually anyway and it doesnt matter. typically ego speaking, the truth is that the only thing that dies, is the illusion of death itself. The ego does NOT wanna die, and guess what.... the present moment is the ego's death, so it will try its 100% best to convince you out of this teaching. and oh yea.. i had this in my clipboard: People complain alot about the little errors, and we all know by now that the original makers of RA2 and TS etc did leave a bunch of big problems for cncnet, just enjoy them for now. Use these too, as a spiritual practice, to observe your mind, your emotions, or a real great technique too is to ask yourself: WHAT GOING ON INSIDE OF ME, RIGHT NOW? u don't have to answer it, just observe. I might add some replies to this, lol tho i don't want this to become my blog lmao. Just wanna wake people up out of their ego state - if you think you're finished with it, ofcourse.
  12. Holland

    Any artists?

    try LKO on ppmsite, co-maker of TI
  13. Holland

    c0rpsmakr's TS Guide

    Thanks corps!!! This is real good info for everyone. Especially new and mod players. Maybe someone wants to record reading your guide outloud, adding a compilation of the best TS vids for youtube. That will be great!
  14. SO the new update contained some new voxels. I kept in mind the things discussed in this topic, and luckily i found some stuff that might be good for some vehicle replacements, so lets say you do want to give the nod bike's projectile AA=yes (aa=anti aircraft), like discussed before it might be better to then also actually change the whole image of the bike, their named: BGGYB, BIKERE, and NSTNK3 also a Wolverine as infantry!! named: WOLVE (pretty cool as they exit the APC) Its all ready to use right now. I put it all in this topic, https://forums.cncnet.org/topic/8661-ts-the-new-units-and-buildings-expand11/
  15. Holland

    Final Sun Complete & fixed

    I didn't really edit anything, i just collected all the stuff from other people that fixed things, and put them all together. I can't hex edit or anything. I hope someone would make repairs for final alert, that would be great cuz ra2 just got so much more triggers and special stuff. I never looked into it either cuz even final sun has its own set of problems.. and i'm finally aware of all the little glitches which took eons of testing, crashing and frustration. I don't like ra2 as much as TS, so i don't think i'll get into it. I guess i'm waiting for openra's TS to finish lol. Im sorry man
×